Get Adobe Flash player

Засідання методичної комісії викладачів

предметів суспільно-гуманітарної  та соціально-економічної підготовки

28 листопада   2017 р. відбулось засідання методичної комісії викладачів предметів суспільно-гуманітарної  та соціально-економічної підготовки.

Повістка денна:

  1. Методична скринька

«Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної діяльності»

  1. Робота з візуальними джерелами знань як засіб компетентнісно - зорієнтованого навчання.
  2. Підсумки роботи тижня української мови, присвяченого Дню української писемності і мови
  3. «Професійна компетентність педагога як одна з умов його успішної професійної діяльності»

Члени методичної комісії розглянули загальні теоретичні положення щодо реалізації компетентнісного підходу в освіті.

Вдовиченко І.В., голова методичної комісії, зауважила, що на думку А. Макаренка, оволодіти педагогічною майстерністю може кожний педагог за умови цілеспрямованої роботи над собою. Вона формується на основі практичного досвіду.

На думку вчених, основними проблемами, з якими зустрічаються вчителі в цьому тисячолітті є:

-         постійне ускладнення змісту освіти, гарантування високого рівня освітніх стандартів,

-         ускладнення проблеми виховання,

-         розв’язання складних професійно- педагогічних проблем, які вимагають інтеграції знань, практичних умінь і навичок з суміжних з педагогікою наук,

-         робота в єдиному інформаційному середовищі.

Усе це може здійснювати тільки викладачем з високою професійною компетентністю, розвиненими творчими здібностями, високим рівнем інтелігентності, ерудованості, здібностей до безперервної освіти.

Вдовиченко І.І., викладач правознавства, відмітив, що під професійною компетентністю педагога слід розуміти таку пошукову діяльність викладача, коли на основі бази знань, умінь, навичок та усвідомленого розуміння своєї ролі в суспільстві, безперервного самовдосконалення й саморозвитку особистості він забезпечує оптимальний варіант організації освітнього процесу з метою формування творчої особистості.


Маличенко О.М., викладач української мови та літератури, детальніше зупинилась та перерахувала компоненти і види компетенцій, які інтегруються в одне найбільш синтезоване утворення – педагогічну компетенцію, що є інтеграційною властивістю особистості фахівця, виявляється в соціолінгвістичній, дидактичній, комунікативній, ціннісній орієнтації викладача, його здатності до рефлексії у професійно-педагогічній діяльності. З цих позицій педагогічну компетенцію слід розглядати як загальний критерій педагогічної компетентності викладача.

  1. 2. Робота з візуальними джерелами знань як засіб компетентнісно - зорієнтованого навчання.

Ми знаємо тільки те, що зробили самі.

(Арістотель)

Не достатньо знати, необхідно також застосовувати.

(Франс Анатоль)

Вдовиченко І.В., викладач історії з досвіду роботи розкрила переваги роботи з візуальними джерелами на уроках історії.  Візуальні джерела полегшують процес запам’ятовування, дозволяють зробити урок більш цікавим і динамічним, занурити учнів в обстановку будь - якої історичної епохи, створюють ілюзію присутності, співпереживання, сприяють становленню об’ємних і яскравих уявлень про минуле. Візуальні джерела сприяють розвитку мислення, а його основа - сприйняття.

Для  мене вчителя історії , як і для будь – якого вчителя предметника , важливо виділити і формувати предметні компетенції. О.Пометун та Т.Фрейман перелічили такі предметні компетентності з історії : хронологічну, просторову, інформаційну, мовленнєву , логічну , аксіологічну.

Формування життєвих компетентностей стає стратегічною метою для мене як вчителя. Готуючись до кожного уроку, ставлю завдання формувати предметні компетенції як засіб розвитку ключових.

Одне з першочергових завдань предмета– допомогти молоді побачити образи сучасності у світлі минулого, дати можливість зрозуміти суперечливі питання власного суспільства,сприяти вихованню толерантності . Все це допомагає мені здійснити робота з: історичною картою, таблицями, схемами, історичними  портретами, плакатами, фотокартками, відеоматеріалами.

  1. Підсумки роботи тижня української мови, присвяченого Дню української писемності і мови.

Аналіз роботи зробила викладач української мови та літератури Маличенко О.М.


Єдиний скарб у тебе – рідна мова.

а клятий для сусіднього хижацтва.

Вона твого життя міцна основа,

Певніша над усі скарби й багатства"

П. Кулі

З 06.11.2017 по 10.11.2017  в  ДНЗ    “ Сквирське ВПУ”  пройшов  тиждень  української  мови.  Предметний тиждень уже традиційно приурочений Дню української писемності та мови – святу, яке щороку відзначається в Україні  9 листопада. За православним календарем – це день вшанування пам'яті Преподобного Нестора –Літописця – послідовника творців слов'янської писемності Кирила і Мефодія.

Розпочався тиждень  усним журналом «Без мови рідної, юначе, й народу нашого  нема» , який підготували і провели учні групи № 25. Увазі молоді був представлений документальний фільм, який ілюструє складний та тернистий шлях української мови до її визнання та становлення. Хлопці і дівчата отримали чудову нагоду  дізнатися багато нового з історії її виникнення.                                                                                                                                            Досвід людства упродовж тисячоліть переконливо доводить, що мова об’єднує народи в нації і зміцнює державу. Тому  для учнів групи  № 26  була проведена година  єдності «Українська мова – мова єднання». Під час заходу присутні познайомилися зі сторінками історії української мови, згадали скорботні дати на тернистому шляху її розвитку. Молодь читала вірші відомих українських поетів: Тараса Шевченка, Лесі Українки, Володимира Сосюри. Наприкінці заходу пригадали геніальні слова Ліни Костенко: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку їм відбирають мову». Хлопці і дівчата побажали українцям примножувати скарби рідної мови, яка єднає націю і створює її індивідуальне обличчя.

Як  продовження тижня української мови стали І етап (училищний) Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика та І етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка.

Учням групи №27  мали можливість перевірити свої знання з української мови,  взявши участь в інтелект-вікторині «Веселкова наша мова».

Підсумком тижня стала  мистецька вітальня “Мово моя, душа голосна України”,  яку підготувала  і  провела вчитель української мови й літератури Маличенко О.М. та учні  групи  № 26.  Присутні отримали приємні враження та гарний настрій.

Дорогі друзі, маємо сміливість серцем і душею впевнено сказати: «Ми – українці!». Хай усіх нас єднає належність до великого народу! Плекаймо всі разом ту мову,що дісталась нам у спадок від наших пращурів!

Голова методичної комісії Вдовиченко І.В.

На даний момент 31 гостей на сайті