Відкритий урок з історії України
Get Adobe Flash player

Відкритий урок з історії України

7 лютого 2013 року викладач-методист Вдовиченко Ірина Володимирівна  провела відкритий урок з історії України на тему: «Активізація опозиційного руху в ІІ половині 60-х – на початку 70-х років. Форми діяльності дисидентів».

Метою якого було розкрити причини активізації опозиційного руху наприкінці 60-х у 70-ті роки ХХ століття; дати оцінку дисидентського руху цього періоду; формувати вміння аналізувати, синтезувати й узагальнювати факти; виховувати повагу до національної історії, толерантне ставлення до протилежної думки.

Девізом уроку викладач вибрала слова: «Працюй наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно».

Тип уроку: комбінований.

Урок побудовано методично  правильно. Структура і зміст поданого матеріалу зумовлені сучасними методичними підходами до історичної освіти.

На уроці використано мультимедійні технології.

Для активізації опорних знань, осмислення того, що вже учні знають з теми: «Україна у період загострення кризи радянської системи» та підготовки учнів до розуміння нових ідей викладач використовує один із методів графічних організаторів – асоціативний кущ. Учні записують всі слова, які підходять до цієї теми, під час запису зв'язок між словами необхідно об’єднати прямими лініями. Вийшла схема запису, і в кожного учня вона індивідуальна (інша). З відповідей учнів видно, що вони добре опрацювали попередню тему. Після цього було зроблено підсумок  і оголошено  очікувані результати уроку.

Для сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу використано випереджаюче навчання. Учні поділенні на підгрупи , які працювали вдома з документами доби активізацій опозиційного руху в ІІ половині  ХХ ст. (60-70 рр.).

Викладач, використовуючи технологію обговорення в загальному  колі пропонує опрацювання тексту методом – кластер - спосіб графічної організації матеріалу, що наочно відображає думки учнів, щодо форми діяльності дисидентів . Цей спосіб можна назвати «наочний мозковий штурм» .

Вдало до теми був підібраний  фільм. Закріплення вивченого матеріалу показало, що учні знають причини активізації опозиційного руху наприкінці 60-х початку  70-х років ХХ ст.;  висловлюють і аргументують власну точку зору, роблять логічні висновки.

Викладач спонукає учнів до творчих пошуків, ставить багато проблемних питань, застосовує інтерактивні методи та прийоми, використовує багато додаткового матеріалу, що допомагає викладачеві зробити урок цікавим і неповторним.

 

На даний момент 49 гостей на сайті